Oldalak2

2011. 02. 25.

Maya 20?? rendering tech preview

Nna, EZ mire jo? A meglevo pass-aimat tutujgatom hypershade-ben? Sajat passokat tudok kikevereni? Vagy ez a max 1995 preview? :)

2011. 02. 24.

Python @ Mari

A Mari 1.2 Python tamogatast kapott. A kovetkezo videoban az egyik programozoja mutatja be, hogy hogyan is mukodik ez a valosagban.

Mari @ Method

Egy Scott Metzger nevu juzer a Method Studios-tol bemutatja, hogy hogyan lehet Mari-val es egy RED kamera felvetelevel hipp-hopp feltexturazni egy szemeteskontenert (jelen esetben a valos fenyeket is belegetve). Nagyon beteg... :D
Alatta a reklam amit (allitolag 3 het alatt) toltak le a fent emlitett technikat (is) felhasznalva.

Method Studios' Scott Metzger demos MARI from Hieronymus Foundry on Vimeo.


2011. 02. 23.

Image Metrics - Faceware

Az Image Metrics nevu ceg keszitette annak idejen az Emily projectet amely soran markerek nelkul rogzitettek egy szinesz mimikajat es csereltek le a fejet CG-re. Most felkerult 3 video ami azt mutatja be h hogyan is mukodik ez a program maya alatt. Fontos tudni, hogy a faceware (nagyon okosan) csak akkor mukodik, ha a felvett videot elkuldjuk nekik, ok azt feldolgozzak, majd pedig visszakuldenek egy file-t amit megnyitva be tudjuk allitani a sajat rig-unkon a megfelelo pozokat.
Ha ide kattintotok akkor egy osszefoglalot lathattok a pluginrol.


Getting Started - FACEWARE™ Tutorial from Image Metrics on Vimeo.


Character Setup - FACEWARE™ Tutorial from Image Metrics on Vimeo.


Pruning Tools - FACEWARE™ Tutorial from Image Metrics on Vimeo.

2011. 02. 22.

Maya 20?? fluid & anim tech preview

Kiadtak meg ket technical preview-t. A Fluidrol inkabb nem is beszelnek, a motion trail-es animgorbe viszont jo otlet.



NukeX 6.3 bemutato

Az uj Nuke iden nyaron fog megjelenni egy olyan ficsorrel amiert szivem szerint technikai Oscart adnek annak aki kitalalta. Na jo kicsit spanyolviaszos a dolog, hiszen a deep/detail map shadows (nem depth!) is hasonlo elven mukodik, de akkor is.
---------------Dobperges------------------
Deep Compositing lesz a Nukeban! Ha komposztalo/renderkiado ember vagy akkor tudhatod h mekkora szopas kitokolni azt h mi mit mattoljon ki egy rendernel. Allandoan premult/unpremult hibas a szele a dolgoknak (hiszen mindket oldalrol ramegy az antialiasing) a z/depth csatorna sem mindig mukodik rendesen es arrol h atlatszo (ne adj Isten refraktiv dologra szamolj DOF-t postban meg gondolni sem merek). No most jon az a dolog, hogy milyen program tudja... A Mantra az MÁR tudja (na jo ez nem volt tul meglepo), a mental gay az nem (nos ez sem tul varatlan), a renderman par cegnel mar tudja de asszem az alap "off the shelf" verzio meg nem.

Szoval kedves alfa csatorna!
Ne felj, nem felejtunk el teljesen, hiszen a fotobolt nem tudna meglenni nelkuled es a rotopaint is csak veled mukodik, de ha par ev mulva visszatekintunk a 1984-2010 evekre arra fogunk gondolni konnytol párás szemunket torolgetve, hogy ezt is megusztuk "férfimunka volt".

Ui.: de ha megse fog jol mukodni ez a dííp micsoda akkor valakire ráuszítom a csákknorriszt :D

Ja!
Itt a video az uj Nukerol
Alatta meg egy raadas a stereo konverziorol. Kosz TPalinak a linkert.
Tovabba itt egy regi video a deep compositingrol, ez meg a weboldaluk.