Oldalak2

2012. 08. 31.

V-ray for Maya advanced install


Ez csak egy rövid post lesz (hogy később én is megtaláljam), ami arról szól, hogy hogyan lehet egy közös serveren tárolt helyről indítani a v-rayt és egyfajta deploymentet készíteni a különböző buildekhez. Katt a képre.

Single-Shot Light Probe


Paul Debevec és szerzőtársai az idei Siggraph-en publikáltak egy olyan módszert, amelynek segítségével nincs szükség több eltérő záridejű expozícióra ha egy tükörgömb segítségével egy HDRI-t szeretnénk előállítani. A újítás lényege, hogy egy speciális négy részletbe vágott tükörgömb (illetve egy picivel nagyobb gömbcikk, mint a negyed) közé egy diffúz csíkot tesznek amin több különböző szürke és a három alapszín szerepel.

Ez azért kell, hogy egyszerre lehessen lefotózni/felvenni egy tükör és egy szürke gömböt (illetve annak egy részletét). A négy gömbcikkből az eredeti panoráma a korábbiakhoz hasonlóan előállítható (minimális parallaxis szerepel benne főleg ha telével fotózunk). A tükör részén a fényforrások több mint valószínű, hogy be fognak égni teljesen és emiatt volt az hogy több expót kellett lőni a teljes dinamikatartományhoz. Viszont ezzel az új eljárással a diffúz értékekből vissza lehet számolni, hogy milyen színűek és erősségűek azok a pixelek amik a tükrön már beégtek. Így nincs szükség a korábbi időigényes több expozíciós egész stábot leállító fotózásra. Ráadásul ha egy ilyet belógatunk a kamera elé, akkor nem kell törni a fejünket amiatt sem, hogy a fényképezőgépünk és a kamera más hardverrel, más filterrel és más színtérben készíti el a képeket.
Természetesen nem képes helyettesíteni egy 8mm-es Sigma fisheye + Canon 5D kombót vagy egy Spheron által létrehozott nagy-felbontású geometriára projektált light probe-t. Pont annyit tud, mint a többexpós verzió csak ennél elég egyetlen kép.

További infókat az fxguide interjújában hallhattok és az ICT honlapján lévő Siggraph white paper-ben olvashattok.

2012. 08. 28.

Flux 2013


A Flux a koreai (nem, nem az északiak) FXGear által fejlesztett node alapú vízszimulátor, akik a Qualoth, és az FXHair Maya pluginek által lehetnek ismerősek. A solver szintén FLIP alapú, hasonlóan a Houdini-hez vagy a Naiad-hoz, viszont a cég állítása szerint a termékük képes magát az alapszimulációt is a farmon szimulálni (tehát nem csak a kinematikus, hanem az elsődleges dinamikus szimulációt is).
A szimulációt particle, mesh vagy volume formában is kiadhatja. A következő 3D-s programokat és renderelőket támogatja: Maya, Max, Softimage, RenderMan, Arnold, Krakatoa, V-Ray, Realflow(!) és Houdini. Továbbá az Alembic-et is megeszi.
A megjelenés pontos dátuma még nem ismert.

Demo Reel_2012 Ver.2 (Ethan Hwang) from Ethan Hwang on Vimeo.