Ez a dokumentumfilm a digitális forradalmat és hatásait járja körül. Olyan kort élünk, amikor azok az erőforrások amik egy film, zene, vagy bármilyen művészet kibontakozásához és ezek terjesztéséhez szükségesek - a megelőző 10-20 évhez képest is óriási mértékben demokratizálódtak.
A
Normal/bump és displacement mapek blendshapekkel meghajtott animációja
nem feltétlenül egy triviális probléma (főleg normal map esetében).
Ebben nyújt segítséget Zeth Willie tutorial-ja...
A Maya expression editorját szerintem direkt szarnak tervezték/nem nyúltak hozzá tizenvalahány éve. Ezt orvosolja Radovan Milosevic scripje, ami egy új expression editort hoz létre Mayaban, ami sokkal intuitívabb és jobb (mondjuk nem volt valami magasan a léc), mint az eredeti.
A scriptet a creativecrash-rol le lehet szedni.
A standard Monte Carlo renderelés során a az engine véletlenszerű mintákat vesz a jelenetből a kamerából kiinduló eyeray-ek segítségével (a kvázi monte-carlo - QMC - pedig próbálja a véletlenszerű mintákat egyenletesen elosztani), majd ezeket kiátlagolva hozza létre a végleges értékét a pixelnek. Ha túl kevés mintát veszünk akkor lehet, hogy gyorsan végzünk a renderrel, de nagyon zajos maradhat a kép főleg ha zömében csak indirekt fényekből tudunk gazdálkodni (például egy belső teres rendernél). A következő videóban (bár erősen ajánlott ennek a videónak a letöltése, mert elég szar a youtube minősége még 720p-ben is), bemutatnak egy olyan új eljárást ami képes valamennyire zajtalanítani az alul-mintavételezett képeket.
Érdekes de, nekem úgy tűnt a videóból, hogy egy csomó textúrából adódó részletet is kivett a végső képből (lásd a gang közepén lévő étterem támasztófalain a textúra).
A teljes leírást, (beleértve a pdf-et is) a képre kattintva találjátok.
Nem szeretném a továbbiakban összeszemetelni a nem szakmabeli ismerőseim üzenőfalat, ezért ha azok köze tartozol aki olvassa a blogot akkor egyrészt köszi, másrészt lájkolj ha szeretnél egy kvázi RSS feed-et a facebookodon. Katt a kepre az oldalert.
Auguszt Olivér és barátnője (majdnem felesége :D) Fegyverneky Sára volt tegnap a vendég a Tilos rádió deKult műsorában. Olivér nemrég jött vissza Londonból, ahol a Prometheus-on dolgozott az MPC-nél.
Ha valaki kvázi laikusként olvassa a blogot annak esetleg érdemes lehet meghallgatni, mert a kötőszavak közötti szakszövegeket elmagyarázzák. Az interjú másfél órás és nagyjából a 25 percnél kezdődik el a szöveg. Szó lesz lézerekről, építészetről, a Filmlaborról, a Cube Effects-ról, Indiáról, Londonról (és a Prometheus-ról).
Katt a képre és nyisd meg Winamp-pal az .m3u file-t és meg fog nyílni három darab fél órás mp3.
Az idei NAB-on mutatják be a Blackmagic Cinema Camera-t, ami azért nem egy igazi high-end filmes kamera, de a RED Scarett-nek ellenfele lehet (és talán a 5D mark III-nak is). 3000 USD a váz és ezen túl a meglevő (vagy majdani) Canon és Zeiss optikákat is képes fogadni. A CMOS kisebb mint egy APS-C (16.64 mm x 14.04 mm és ebből 15.6 mm x 8.8 mm hasznos), de szerintem a 2.5K bontás és a 13 stop dinamikatartomány továbbá a 12 bites RAW kimenet elég durva...
Az fxguide.com élőben fog jelentkezni az idei NAB-rol amit Las Vegas-ban tartanak (szokás szerint). Az adás 19:00-kor kezdődik és 1:00-ig tart (a hazai időzóna szerint). Kattintsatok a fenti képre a netcast linkért.
Part 1, 1:03:00 : Fusion ioFX w/ Vincent Briseboise Part 1, 1:15:30 : Scott Metzger, NUKE and MARI Part 1, 2:15:00 : the rc live. Coverage includes
Arri, RED (including coverage of the winning “Escape” short), CODEX,
Sony, BlackMagic Cinema Camera Part 2, 00:00 : the rc live, continued Part 2, 55:10 : Adobe Speedgrade and Premiere Pro Part 2, 1:29:00 : HEIRO Asset Management Workflow. Chris Martin, March Entertainment Part 2, 1:59:00 : NAB ratholes from the show with John and Mike Part 2, 2:17:32 : The PixelFarm with Daryl Shail. New PF Depth product. Part 2, 2:27:00 : NUKE – Girl with The Dragon Tattoo Eric Beaver, Digital Domain
Part 3, 15:00 : HIERO + NUKE w/ Jeff Heusser, Jon Wadelton, and Ant Nasce